Friday, February 27, 2009

Vecka 9


Tiden går verkligen fort. Väskan står packad och jag ska snart bege mig iväg på scrapkryssningen. Tom mina kollegor fascinerades över att det redan var dags. De är lika spända som jag!
Jag laddar upp veckans bilder nu för jag tar inte med mig kameran på resan. Jag har också bestämt att veckans bilder i första hand ska vara familjens bilder så mitt pass och resväska fick vara en symbol för att jag ska iväg.
Den största händelsen den här veckan är att Miriams första tand har trillat ut. Den har hängt löst väldigt länge tom så att den nya tanden nästa är helt framme.
Annars är det mycket vardagsbilder: Benjamins fotbollsträning, dans i köket, sovande barn, kvällsdusch och blockflöjten som är ett sjå att komma iväg varje vecka.
Det var bokrea och jag köpte en bok med Bellmanhistorier som Benjamin blev väldigt förtjust i. SO-lärar-mamman köpte också en historiebok så nu läser han om 2:a Världskriget. Bra va!
Peter försökte ta ett foto i bilen för att dokumentera att det var ljust redan halv 8 på morgonen. Klockan visar 7:28 och det är verkligen så skönt att ljuset kommer tillbaka!
Den röd och blårandiga mössan har Benjamin haft sedan han var 2 år och den blir bara större och större. Just nu använder han den så här, ner över ögonen och så slänger han med den. Han säger att det känns som att ha långt hår och slänga med.
Nä - nu bär det iväg!!!

2 comments:

Ita said...

Hej. Genom att se dina vecko bilder har jag fått lite idér men undrar en liten sak... När jag försöker sätta ihop mina bilder så där snyggt i PS så får jag inte till det. Vad har du för stl på bakgrunden & hur gör du med bilderna, när jag försöker förminska dem så försvinner ju mer än halva bilden..... Suck jag blir galen av att inte kunna/förså, hoppas du kan ge mig en hjälpande hand. Gillar dina veckor skarpt! (så även dina LO, är här inne och smyger en del..)
//Ita/Carita

Ita said...

Hej igen. Efter många timmar har jag nu lyckats men e fortfarande nyfiken på vilken stl du har på bakgrund och på fotona...
//Ita